Tuesday, February 9, 2010

The eyes definitely have it



Lupakan dulu kasut jenama atarabangsa, gincu mewah daripada high-end fashion houses dan juga bau haruman lembut yang tertera nama mewah di atas botolnya. Kini apabila kita membicarakan tentang affordable luxury (kemewahan yang mampu dimiliki bukan hanya golongan atasan) sememangnya kita tertumpu pada bahagian mata kita. The eyes definitely have it!
Kaca mata hitam (sunglasses) adalah alternatif kepada mereka yang mahukan barangan seperti beg tangan dan pakaian daripada jenama mewah, tetapi tidak mampu untuk memilikinya oleh kerana harga yang melampau tinggi (skyrocketing prices). Sememangnya kasut, alat solek, wangian berjenama masih lagi dalam lingkungan produk yang boleh dimiliki oleh kebanyakkan kita, tetapi ia tidak mempunyai impak segera walaupun dari jarak jauh seperti yang boleh dilihat apabila anda memakai kaca mata hitam berlogo jenama antarabangsa. Kaca mata hitam bukan hanya boleh memberi nafas baru kepada pakaian yang sedia ada, malahan ia adalah satu cara yang paling ekonomi untuk kita mengikut peredaran gaya ataupun tren terbaru.

True fashionistas use glasses to make bold statement that they are beyond the benefits of sunglasses and more into the impact they make. Kini lebih banyak lagi jenama kaca mata hitam yang tidak begitu mahal terdapat di pasaran, dibandingkan dengan kategori aksesori yang lain. Sememangnya kaca mata hitam punyai variasi pilihan rekaan dalam pelbagai bentuk, saiz, tata hias dan perincian untuk citarasa semua individu.

Selalunya suai padan beg tangan dan kasut sedondon adalah yang paling diutamakan, tetapi kini memadankan kaca mata hitam dengan pakaian adalah cara yang paling pantas, berkesan, mudah serta lebih menjimatkan untuk menyerlahkan lagi gaya dan penampilan individu agar lebih segar.

Walaupun di barat ia paling popular digayakan pada musim panas, tetapi sejak kebelakangan ini, ia sudah menjadi aksesori evergreen yang dipakai sepanjang tahun. Pembeli kini tidak lagi membeli kaca mata hitam semata-mata untuk melindungi mata dari panahan pancaran UV yang merosakkan mata. Dan tarikan kaca mata hitam bersaiz besar yang kini jadi kegilaan mencerminkan keperluan untuk penjagaan mata dalam gaya baru yang lebih fashionable. Yang penting, ia juga boleh menyembunyikan mata yang lebam setelah penat berparti lewat malam, juga ketika kita langsung tidak sempat memakai alat solek, atau berfungsi untuk mengelakkan that unwanted eye contact.

Anda perlu dapatkan kaca mata hitam berjenama ini ketika ia masih dalam lingkungan harga yang berpatutan, sebelum ia memasuki kategori barangan mewah yang tidak mampu dimiliki semua pembeli (lantaran harga yang terlalu mahal) pada suatu masa nanti. Jika anda tidak percaya, lihat sahaja kaca mata keluaran Bottega Veneta yang bingkainya diperbuat daripada tanduk asli yang merupakan bahan yang eksklusif dan unik, ada juga jenama terkenal yang menghiasi rekaan kaca mata hitamnya penuh dengan berlian. Rekaan yang hebat ini bukan dijual dengan harga ratusan ringgit, tetapi sebaliknya ribuan malahan hingga mencecah puluhan ribu ringgit. Menarik bukan?

2 comments: