Saturday, February 5, 2011

FAIZAL HAMID - SPRING/ SUMMER 2011










Koleksi Faizal Hamid, Musim Panas/ Bunga 2011, dihasilkan eksklusif untuk pasaran di New York , Amerika Syarikat. Dengan tema Black Swan, di inspirasikan daripada salah sebuah filem seni (art film) juga dari judul yang sama, lakonan Natalie Portman yang kini cukup mendapat sambutan dikalangan peminat dan pengkritik filem antarabangsa. Watak beliau dalam filem ini cukup mengesankan, penuh mainan emosi serta keanggunan yang amat memukau. Ia cukup memberikan saya inspirasi segar untuk berkarya hingga terhasilnya koleksi ini, yang merupakan perspektif saya sendiri terhadap dunia fesyen itu sendiri.

Sejujurnya saya hasilkan koleksi ini, atas permintaan rakan-rakan saya yang menetap di New York . Koleksi ini paling dekat dihati saya kerana ia merupakan luahan rasa saya sebagai seorang pencinta fesyen.

Menampilkan rekaan gaun koktel dan malam daripada fabrik sutera sifon, shantung, organza, tafeta dan tulle. Koleksi ini menggabungkan kombinasi elemen garisan, tekstur, draping, ilusi dan demi couture. Koleksi Black Swan ini adalah merupakan interpretasi segar rekaan kontemporari yang anggun, sofistikated, polished & refine.

Sebarang pertanyaan:

faizalhamid1971@yahoo.com

3 comments:

  1. Stunning collection.
    Sorry ye sebab I 'curi' gambar dari blog you untuk my new entry.

    Regards,
    JV

    ReplyDelete
  2. Cantik sangat collection ni. BLACK SWAN?? Memang menepati sangat .. U will be one of my idol when im persuade my study..

    ReplyDelete
  3. i LOVE black Swan...

    and suka tgk ur Rodarte-tutu inspired.

    p/s : guna ur pakaian untuk siri online novel ;D

    p/s/s : follow u, dude.

    ReplyDelete